שיפוץ דירה- המדריך המקוצר

המילים "שיפוץ דירה" יכולות להעלות אצל חלק מאיתנו גירודים עזים, בעוד שעבור אחרים הן מעוררות אסוציאציות נעימות וחיוביות. הסיבה לכך היא הדרך בה בחרתם לעשות שיפוץ דירה: אם עבדתם לפי הסדר, בשלבים ועם תקציב מוגדר מראש, החתמתם את קבלן השיפוצים על לוחות זמנים ופיצוי במקרה של עיכובים ובעיקר אם יצאתם לחופשה בזמן השיפוץ החוויה יכולה להיות נעימה ומהנה. אם לא עבדתם לפי תכנון, הגדרת יעדים ותוכנית מסודרת, אין ספק כי שיפוץ דירה יכול להיזכר כחוויה טראומתית למדי.אז מה  צריך לדעת לפני שיפוץ דירה?

שדרוג, עיצוב או בנייה מחדש?

שיפוץ דירה הוא מילה כללית להרבה מאוד דברים. גם סתימת חורים בקיר וצביעה מחודשת של קירות הבית הם בגדר שיפוץ. יש שיפוץ דירה הכולל החלפת ריצוף, אינסטלציה וצנרת או שיפוץ דירה המסייע לעיצוב מחדש שלה, הרחבת חללים בבית או תוספת של חדר. אז מה עושים? מתכננים ומגדירים יעדים:

  1.  מה רוצים לעשות?– הגדירו מראש את החלקים של הדירה, מבנה או הבית שברצונכם לשפץ. מה כולל השיפוץ? האם הוא קוסמטי או נדרשת בנייה מחדש?
  2. תקציב אל תשאלו כמה זה יעלה לכם אלא מה הסכום הכספי שאתם מעוניינים להשקיע בשיפוץ. זכרו ששיפוץ מבנה כולל בתוכו חומרים, עבודה, נגרות, חשמל, אינסטלציה ועוד. רק לאחר שתגדירו תקציב התחילו לבקש הצעות מחיר.
  3. לוח זמנים– החליטו על המועד המתאים לכם ביותר לשיפוץ: האם דווקא בקיץ כשתצאו לחופשה, או אולי עדיף שמישהו יישאר בבית לפיקוח ובקרה על העבודה?

מתחילים לעבוד

לאחר שהגדרתם את שלושת הנושאים החשובים הללו התחילו להשוות מחירים. זכרו כי אם תרצו מעצב פנים שיסייע לכם לתכנן את השיפוץ יהיה הדבר כרוך בשכר העבודה שלו.
בחירת קבלן שיפוצים– קבלו הצעת מחיר מהקבלן וודאו כי כל סעיף בשיפוץ מתומחר. כמו כן וודאו כי יש לו הניסיון, הידע והיכולת לבצע שיפוצים מסוגים שונים. החשוב מכל הוא קביעת לוח זמנים ומה קורה אם הקבלן לא עומד בזמנים שהוגדרו מראש והתמחור המדויק של כל פריט בתוכנית השיפוצים, הקרויה גם כתב כמויות. על הקבלן לעבוד בתיאום מלא עם אנשי מקצוע נוספים כמו טכנאי גז, מזגנים, חלונות וחשמל. נושא החוזה עם הקבלן הוא חשוב מאין כמוהו, כמו כן הצגת רשיון עבודה מטעמו והמלצות. אל תסכימו לשלם את העלויות מראש וקבעו אבני דרך לתשלום לפי התקדמות העבודה.

שוברים קירות

הקפידו להנחות את הקבלן בהוראות מדויקות. אם אתם מתכוונים להחליף חלונות, פריטי סניטציה וכדומה, רצוי שאת הרכישות תבצעו מראש ולא ברגע האחרון. הדבר יאפשר לכם לקנות ללא לחץ זמן, לבקר באולמות תצוגה ולעשות השוואות מחירים
.
אם העבודה כרוכה בריצוף מחדש או הנחת פרקט ודאו כי הטיח לריצוף מיושר וחלק.

 

תוספות

נסו להיצמד כמה שיותר לתוכנית המקורית וקחו בחשבון כי למרות התקציב שהקצבתם לשיפוץ מבנה, חדר אמבטיה, דירה או דירת סטודיו שלכם, צפויה להיות חריגה של בערך עשרים אחוזים. חישבו היטב היכן אתם רוצים שיהיו לכם נקודות חשמל מאחר וכל נקודה נוספת שתצוף במהלך השיפוצים משמעה תשלום נוסף. נסו לחשוב על כל הפריטים הקטנים היוצרים יחדיו מכלול שלם, כמו ידיות חדשות, קרניז בקיר הסלון והנמכת תקרה באמצעות גבס. כל דבר עולה ולכל דבר תכנון משלו.
לאחר כל התקנה בדקו את תקינות העבודה- השאירו ברזים פתוחים כדי לראות אם יש נזילה או הצפה, הורידו את המים באסלה מספר פעמים, נסו לסגור את חלונות האלומיניום ולבדוק את הנעילה שלהם, הדליקו את האורות והפעילו מוצרי חשמל.

 

נלקח מאתר www.batim.org.il.

כתיבת תגובה